loading...
اسرا نوین
سعید بازدید : 157 پنجشنبه 05 دی 1398 نظرات (0)
تحقیق-اتانازی-(قتل-ترحم-آمیز)
تحقیق اتانازی (قتل ترحم آمیز)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 60
حجم فایل: 47 کیلوبایت
قیمت: 5600 تومان

توضیحات:
تحقیق اتانازی، در قالب فایل word قابل ویرایش و در حجم 60 صفحه.

بخشی از متن:
در جامعه فعلی از جمله مسائلی که ذهن هر حقوقدان و پزشکی را به خود مشغول می‌کند مساله قتل ترحم آمیز یا اتانازی است که از دو واژۀ یونانی «eu» به معنای خوب و راحت و «thanatous» یا «tanasia» به معنای گرد گرفته شده است.

این مبحث از جمله مباحث مشترک این دو رشته است که به تازگی بحث هایی در خصوص آن در دانشگاه ها و بین علمای این دو رشته مطرح شده است. و از جمله مباحثی می باشد که قدرت مانور زیادی دارد متاسفانه زیاد در خصوص آن توجه نشد و محدود مجموعه ها و کتابهایی در خصوص آن منتشر گشته است و مقالات زیادی در این باره در دسترس نیست و با این امید که این مجموعه بتواند مفهوم کلی این عمل را برساند دست به قلم می برم و خواهشمندم قصور و کاستی های این مجموعه را به دلیل نبود منابع کافی و عدم انجام کارهای تحقیقاتی و مطرح نشدن این امر در جوامع امروزی ببخشید.
در خصوص طرح مسئله اتانازی باید گفت که مرگ خوب یا راحت معنا می دهد. این واژه برای اولین بار توسط فرانسیس بیکن که مرگ بدون رنج را تبلیغ می کرد وارد فرهنگ پزشکی شد اتانازی عمل ایجاد مرگ با روشی نسبتا سریع و بدون درد به دلایل ترحم آمیز در فردی که بیماری لاعلاجی رنج می کشد است. البته اتانازی واژه ای کلی است و برای بهتر طرح کردن موضوع و دقیق تر کردن آن و مخصوصا از جنبه های حقوق این مجموعه گرد آوری شده است که امید آن می رود و مورد توجه شما قرار بگیرد.

حیثیت عمومی و حیثیت خصوصی جرم:
جرم ممکن است دو حیثیت داشته باشد: حیثیت عمومی از جهتی که مخل نظمو حقوق عمومی است و حیثیت خصوصی از آن جهت که راجع به تضرر شخص یا اشخاص یا هیئت معینی است. حیثیت عمومی جرم همیشه وجود دارد، بدون حیثیت عمومی جرم قابل تصور نیست. ولی حیثیت خصوصی آن ممکن است وجود داشته یا نداشته باشد؛ بدین معنی که اگر جرم ارتکابی موجب تضرر مادی یا معنوی افراد باشد دارای حیثیت خصوصی خواهد بود والا فلا. بعضی از جرایم اصولا حیثیت خصوصی ندارند؛ مانند ولگردی ، تکه ی و حمل اسلحه غیر مجاز. دعوی عمومی جنبه اجتماعی دارد و مربوط به نظم عمومی است؛ در نتیجه قابلیت انتقال، اسقاط ، مصالحه و استرداد نیست. در حالیکه دعوی خصوصی جنبه شخصی دارد و در حقیقت حقی است برای معی خصوصی؛ به این اعتبار قابل انتقال، اسقاط، مصالحه و استرداد می باشد. و هدف از تعقیب دعوی عمومی حفظ نظم و تأمین امنیت و آسایش اجتماع با اعمال مجازات یا اقدامات تأمینی و تربیتی است در صورتیکه هدف از تعقیب دعوی خصوصی ترمیم ضرر و زیان بزه دیده با پرداخت خسارت می باشد.[1]
هنگامی که جرم یعنی رفتاری ضد اجتماعی ارتکاب می یابد، حاکمیت عمومی وظیفه دارد با توسل به شیوه های مناسب و موثر ضمن پیشگیری از وقوع و تکرار جرم در آینده لزوم احترام به احکام و دستورهای خود را بار دیگر به شهروندان گوشزد کند. هشدار مقامات به حفظ نظم عمومی و مراعات حقوق جامعه بیان گوناگونی دارد که صورت مؤکه آن اجرای مجازات است. لیکن، مجازات سزاوار کسانی است که پیش از آن مقصد و مسئول شناخته شده باشند. بنابراین، نخسین گام، بررسی میزان تعهد مرتکب جرم به تبعیت از قانونگذار و پای بندی به اجرای دستورهای اوست. واکنش اجتماعی بستگی تام به نتایج این تشخیص دارد. هرگاه مسئولیت او در قبال فعل مجرمانه به اثبات رسید به عقوبت عمل خود گرفتار خواهد شد، ولی اگر بزهکار قانونا مسئول اعمال خود شناخته نشود هر آینه مجازات او بیهوده خواهد بود.

به طور کلی انگیزه در ارتکاب جرم نقشی ندارد. و درحقوق کیفری بحثی نخواهد شد. مگر از حیث کیفیات مخففه یا مشدده. بند 1 و بند 3 ماده 22 ق.م.ا. اشعار می دارد که: «بند 1: گذشت شاکی یا مدعی خصوصی بند3: اوضاع و احوال خاصی که متهم تحت تأثیر آنها مرتکب جرم شده است. از قبیل: رفتار یا گفتار تحریک آمیز مجنی علیه یا وجود انگیزه شرافتمندانه در ارتکاب جرم. » دادگاه می تواند از جهات مخففه، مجازات تعزیری یا بازدارنده را تخفیف دهد و یا تبدیل به مجازات از نوع دیگری که مناسب تر به حال متهم با شد بنماید.

انگیزه در اتانازی نقش محوری و اساسی را دارد و باعث افعال یا ترک افعالی می شود که خاتمۀ زندگی مصدوم یا بیمار لاعلاجی را به همراه دارد. در اکثر مواقع بیمار خود تقاضای قتل آسان و شیرین خویش را می کند ولی در مواقعی که پزشک می داند کهوی دیر یا زود بر اثر همان بیماری خواهد مرد و بازنده ماندن تنها متحمل درد و رنج زیادی خواهد شد بر اثر اقداماتی که می کند از قبیل تجویز دارو و یا ترک افعالی مثل اینترنت وجه نکردن به بیماروعدم مراقبت وی زمان مرگ او را نزدیکتر می کند.

اما این انگیزه وصف مجرمانه به آنداده می شود ولی باعث می شود که از قتل عمدی متمایز شود. انگیزه مرتکب در این نوع قتل به صورتی است که در قتل ترحم آمیز فرد مرتکب به واسطه انگیزه ای مبنی بر ترحم است به فعل یا ترک فعل می زند که در ن تیجه بیمار لاعلاج جان دهد و بیش از این درد نکشد. از این رو همواره استدلال می شود که در این وضعیت ا قدام پزشک یا شخص مراقب بیمار در تضاد آشکار با رسالت پزشکی نمی باشد. در این حالت نه تنها مرتکب با عمل خود کار غیر انسانی انجام نداده است بلکه اقدام وی عین انسانیت می باشد چرا که با فعل یا ترک فعل خویش منجر شده است که بیمارش بیش از آن زجر نکشیده و روح وی در جسمش بدون درد و آزادی مضاعف بیارامد. اما در مقابل که رویکرد غالب را شکل می دهد همواره عقیده بر این بوده که چنین درد و زجری نیز حقیقت واقعی است که شخص بدان استحقاق دارد ودیگری را دراین حالت نباید کاری باشد چرا که حیات و مرگ را خداوند اعطا می کند و اختیار بدن انسان دست خود او نیست و خداوند مالک جان و تن انسان است و از این رو انسان در آغاز وپایان دادن به آن نه تنها نقشی ندارد که نمی تواند به واسطۀ انگیزه (حتی انسانی) دست به خاتمۀ حیات یک شخص بزند. بر این اساس در روزگار ما جامعۀ انسانی، در چهارچوب تابعان حقوق بین الملل در قبال این پدیده، سیاستهای گوناگونی اتخاذ نموده اند. چنانکه شماری از آنها که اکثریت را نیز شکل می دهد بر جرم انگاری آن تصریح نموده و دست یازی به آن را واجد وصف کیفری و در نتیجه برخوردار از کیفر انگاشته اندو پاره ای اندک نیز بر جرم زدایی و مباح بودن آن تکیه نموده اند و در این میان گروه سومی هستند که با تغییر شرایطی بار جنایی و کیفری آن را تخفیف داده و در صورت تحقق آن مرتکب را مستحق مجازات خفیف تری نسبت به مرتکب قتل عمد پنداشته اند.

در نظام حقوقی اسلامی و ایران قتل از روی ترحم به منزله قتل عمد محسوب می شود که مرتکب را تا حد محکومیت به مرگ نزدیک می کند. پیش بینی چنین سیاست جنایی برگرفته از آموزه های دین مبین اسلام است که بر حفظ حیات در همه حال تأکید داشته و با محترم شمردن دم (خون ) مسلمان به مثابۀ تابعان خود هرگونه دستیازی به جان آنها را غیر قابل بخشش دانسته است. حتی زمانی که انگیزۀ شخصی ناشی از حس ترحم و انسان دوستی او باشد.


فهرست مطالب:
فصل اول
حیثیت عمومی و خصوصی جرم
اثر رضایت مجنی علیه بر مسئولیت کیفری شریعت اسلامی
رضایت به قتل در حقوق اسلامی
علل اختلاف فقها در اذن به قتل
خودکشی و مسئولیت کیفری در اسلام
فصل دوم
گذشت متضرر از جرم
اتانازی یا مرگ ترحم آمیز
خودکشی به همراهی پزشک
اتانازی کودکان
بحث قساوت و سنگدلی
بحث عدم رضایت
بحث آخرین راه
جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده ای که امید به زنده ماندن در آنها نیست.
بررسی پرونده بلاند
مصلحت: پایان درمان
آرزوها، احساسات و  عوامل مهم
مسئله تخصیص منابع
مصلحت جامعه
تغییر و تحولات پس از قضیه آقای بلاند
تأثیر قوانین حقوق بشر مصوب 1998
فصل سوم
اتانازی در آمریکا
قضاوت در مورد کیفیت زندگی نوزادان و کودکان
معیار تشخیص مصلحت کودکان
فصل چهارم
مباحث اخلاقی اتانازی
مباحث حقوقی
اتانازی از دیدگاه اسلام
رویکرد اسلام نسبت به خودکشی و اتانازی
نجات زندگی
زندگی و مرگ در دستان خداست
انسان نباید نقش خداوند را ایفا کند
قداست زندگی بشر
جنبه های اقتصادی
نظر علمای شیعه در مورد اتانازی

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • بهترین هتل های تهران
  • پارس دیزاین کلوب
  • کسب و کار الکترونیک
  • مرکز دانلود فیلم دانشگاهی و کتب دانشگاهی
  • فیس بوک
  • ورتال تفریحی و هنری تک جم
  • سایت تفریحی فریاد قو سفید
  • دارالترجمه رسمی
  • فایل یار
  • نقاش خبر
  • سایت سرگرمی تفریحی مبین پاتوق
  • دفتر ترجمه
  • دی ال اسکین
  • خرید فایل های قابل دانلود فارس فایل
  • خرید فایل های قابل دانلود نیکان لینک
  • تبادل لینک رایگان
  • تبادل لینک شیش طرفه
  • جهرم فان| مجله اینترنتی
  • دانلود آهنگ جدید
  • پنجره ای به جهان فناوری اطلاعات
  • جدید دانلود
  • فری موزیک
  • جاذبه های توریستی ترکیه
  • تبادل لینک رایگان
  • دانلود پروژه
  • حفره های وب و لایه های امنیتی
  • دانلود آهنگ وکلیپ
  • نخودسیا
  • فــــــــــــریاد زیـــــر آب
  • وبسایت رسمی مشاوره و روان شناسی
  • خرید فایل های قابل دانلود فایلود
  • خرید فایل های قابل دانلود آریافایل
  • خرید فایل های قابل دانلود
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود آهنگ جدید | دانلود فیلم جدید | پاپ‌ها |
  • تبادل لینک هوشمند |تک لینک |تبادل لینک سه طرفه
  • خرید بک لینک
  • فروشگاه ایران مارکت سنتر
  • دانشنامه حقوق
  • پرتال خبری تفریحی جوجوفان اس ام اس عکس طنز ترول جوک
  • تبادل لینک
  • دانلود کتابچه و نرم افزار و کلن سرگرمی
  • ویوا چلسی جدیدترین اخبار چلسی Latest Chelsea News
  • آموزش بورس
  • کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع)
  • دانلود بهترين نرم افزار ها و بازى هاى موبايل
  • دسترسی به مجلات و مقالات علمی
  • بازاریابی و تجارت آسان و اصولی در اینترنت
  • گروه تولیدی بازاریابی تجهیزات ایمنی و ابزار
  • فایلوکس44
  • سیستم همکاری در فروش و کسب درآمد ایران سی نت
  • فروشگاه اینترنتی شاندرمن ویرافایل
  • کرمان دانلود
  • فروشگاه مستند پارسی
  • فروشگاه مستند
  • اندرویدی هار بازی ونرم افزار اندروید
  • all tops
  • همراه رایانه
  • باحال دانلود
  • خنده دار تریـن هـا ♥__o
  • بهار فایل
  • طراحی چت روم
  • نورهدا76
  • نود و هشت فان
  • بازی مجازی وآنلاین کشتی کج
  • چت روم فارسی
  • دانلود نمونه سوال
  • فروشگاه اینترنتی وطن شاپ
  • فروشگاه اینترنتی پارسی تک شاپ
  • فروشگاه اسرا44 تک شاپ
  • خرید ویندوز 8.1
  • فایلود44
  • وب سایت تفریحی 9 فان
  • پیک پک:پکیج تصاویرماشین
  • نمره بیست
  • کلــــش اف کلـــــنز
  • سایت تفریحی نور فان
  • متفاوت ترین مرجع رستلینگ در ایران
  • انجمن مهندسین عمران
  • تبادل لینک
  • ابزار وبلاگ و سایت
  • لینکدونی آی پی رنک
  • دانلود جدیدترین آهنگ
  • رایــگـان کـردن ایـنـتـرنـت
  • ♥بروزترین سایت سرگرمی ،خنده،طنز،شادی،عکس ♥
  • عقاب چت
  • جکی چان
  • چای لاغری سینا
  • ✔ خرید چراغ خواب موزیکال شلمن ✔
  • بروزترین ها
  • فروشگاه اینترنتی ساعت دیواری
  • ساعت زنانه
  • ساعت مچی 2014
  • تور ترکیه
  • ساعت مچی
  • لیوان بستنی ساز جادویی
  • گن لاغری مردانه
  • چراغ خواب لاک پشتی
  • فروشگاه ساعت مچی
  • عینک آفتابی
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 16174
  • کل نظرات : 224
  • افراد آنلاین : 149
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 407
  • آی پی دیروز : 222
  • بازدید امروز : 2,513
  • باردید دیروز : 944
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 6,319
  • بازدید ماه : 35,240
  • بازدید سال : 437,590
  • بازدید کلی : 4,784,025
  • کدهای اختصاصی